Jak napisać, promować i sprzedać e-booka?

Pisanie e-booków niezależnie od tematyki może być fascynujące, rozwijające ale również irytujące, co czasami skłania Nas do przekładania tej czynności na inne „lepsze” czasy i bardziej „sprzyjające” okoliczności.

Poniżej prezentuję Ci parę wskazówek, które pomogą Ci w napisaniu Twojego pierwszego wymarzonego e-booka. Brzmi idealistycznie? Nie szkodzi! Grunt, żeby zacząć pisać.

1. Pomyśl nad tematem e-booka, ewentualnie posil się wyszukiwarką Google (ona jest niezawodna).

Prawdopodobnie, będzie to najtrudniejsza część w Twojej „podróży” po pisaniu e-booka.
Postaraj się odpowiedzieć na pytania: co Ciebie interesuje, w jakich dziedzinach czujesz się dobrze, jaka jest Twoja grupa docelowa czyli do jakiej grupy osób kierujesz swój e-book oraz jakie treści chcesz przekazać, które wg Ciebie okażą się dla niej pomocne.

Dobrym sposobem na sprawdzenie, jakie zagadnienia cieszą się największym zainteresowaniem w danej dziedzinie jest wykonanie researchu czyli sprawdzenia blogów, for tematycznych i postów na profilach social media, które mają największą „klikalność”, polubienia, komentarze i udostępnienia. Jak to zrobić? Oczywiście z pomocą wyszukiwarki Google.
Możesz również podejrzeć konkurencję, która sukcesywnie sprzedaje e-booki na własnych stronach www czy przez Amazona. Zobacz jakie wybierają tytuły dla e-booków i do jakiej grupy klientów je kierują.

Tytuł odgrywa fundamentalną rolę przy sprzedaży e-booków, jak i w przypadku samej promocji. Nie może być zbyt długi, niejasny albo ograniczający się do wąskiej grupy odbiorców (chyba, że to ostatnie jest Twoim celem).
Przykładowo tytuł „Jak sprzedawać blogi?” lepiej brzmi niż „Jak sprzedałem bloga za 5 tys. zł firmie kosmetycznej”.

Wykaż się kreatywnością, a zarazem praktycznością przy tworzeniu tytułu dla Twojego e-booka.

2. Zacznij pisać e-booka (pisząc językiem motywacyjnym: zacznij wykonywać powtarzalną czynność za pomocą klawiatury komputera, dążącą do osiągnięcia wartościowego celu).

Jasny i prosty styl pisania jest kluczem do sprzedaży e-booka i zdobycia stałego grona odbiorców. Postaraj się w nim przekazać swoją wiedzę i umiejętności. Ludzie będą chętnie go kupować, gdy będą mogli się z niego czegoś nauczyć (zdobyć wartościowe informacje, które pomogą im w osiągnięciu własnych celów). Na przykład tworząc e-booka kulinarnego, poprawisz jakość niedzielnego obiadu niejednej rodzinie albo uchronisz kogoś przed kąśliwymi uwagami wszechwiedzącej teściowej.

3. Wybierz właściwy format dla e-booka

Najważniejszą cechą e-booków jest ich czytelność. Zwróć uwagę na zachowanie spójności formatowania używając czcionki bezszeryfowej, takiej jak Arial czy Verdana, w rozmiarze 10 lub 11.

Staraj się nie przesadzać z formatowaniem. Utrzymuj spójny schemat kolorystyczny, styl nagłówków i akapity. Zadbaj aby grafiki i zdjęcia do e-booka były dobrej jakości i żeby przede wszystkim były Twojego autorstwa (chyba, że komuś zlecisz ich wykonanie). Możesz również posiłkować się komercyjnymi stockami zdjęć. Stocki są to internetowe zbiory obrazów, z których za niewielkie pieniądze, legalnie możesz nabyć zdjęcia wysokiej jakości do użytku komercyjnego.

strony internetowe ebook Łódź

4. Korekta (a czasem wiele korekt)

Masz już tekst e-booka czyli jesteś już w połowie drogi do przodu. Teraz czas na porządną korektę, a nawet kilka korekt (wiadomo, Rzym nie od razu zbudowano).

Spójrz na swojego e-booka z szerszej perspektywy. Sprawdź, czy nie zawiera on błędów ortograficznych, gramatycznych i stylistycznych. Błędy stylistyczne to między innymi błędy frazeologiczne i leksykalne.

Poprawiając swojego e-booka staraj się sprawdzić, czy udało Ci się przekazać swoją wiedzę, pomysły i wartości w taki sposób w jaki je zakładałeś na początku pisania.

Po korekcie przeczytaj swojego e-booka na głos, to pomoże Ci wyłapać ewentualne błędy, które nie zostały wcześniej wynotowane i poprawione. Dodatkowo, sprawdzisz, czy skonstruowane przez Ciebie zdania „przyjemnie i płynnie się czyta”. Niektórzy pisząc e-booki od razu łapią ten „flow”, inni z kolei muszą trochę nad nim popracować.

Pamiętaj: cechą dobrego e-booka jest prostota i przejrzystość.

5. Zdobądź okładkę, która przyciągnie czytelnika i zobrazuje tematykę e-booka

Pisanie e-booków jest rozwijające, kreatywne i pomaga przerodzić hobby do przelewania myśli „na papier” w prawdziwy biznes ze stałą grupą odbiorców. Podobnie jest z projektowaniem okładki.

Możesz ją wykonać samodzielnie lub zwrócić się z prośbą o jej wykonanie do studia graficznego.
Druga opcja jest bezpieczniejsza ponieważ oprócz otrzymania profesjonalnej grafiki, dostajesz gwarancję, że jakoś jej pozostanie na najwyższym poziomie przy np. druku e-booka w przyszłości.

Samodzielne wykonanie okładki jest możliwe dzięki bezpłatnemu programowi Gimp. Także, jeżeli masz zajawkę do DIY (samodzielnego jej wykonania), to możesz spróbować swoich sił z tym właśnie programem.

Potencjalny czytelnik, również ocenia Twój e-book po okładce, zanim go kupi. Wiem, że brzmi to jak banał, ale jesteśmy wzrokowcami, których przyciągają ładne i kreatywne rzeczy.

6. Konwertuj swój e-book

Prawidłowe sformatowanie e-booka jest niezbędne do jego sprzedaży poprzez własną stronę internetową i witryny sprzedażowe.

Popularnymi formatami są: PDF, PDB, HTML, RTF, MOBI, EPUB czy TXT. Wygodną opcją dla czytelników jest format PDF. W tym formacie bez problemu można sprzedawać e-booki online ponieważ jest on obsługiwany przez urządzenia mobilne.

7. Dodaj e-booka do strony internetowej

Teraz nadszedł odpowiedni moment, aby zacząć tworzyć stronę internetową pod sprzedaż i promocję e-booka.

Aby móc w przyszłości modyfikować własną stronę www, dodawać nowe ebooki i aktualizować już dodane, warto stworzyć stronę opartą o CMS WordPress.

Zalety strony internetowej WordPress do sprzedaży e-booków to:

1. Szybka konfiguracja z zaawansowanymi funkcjami
2. Natychmiastowe i automatyczne umożliwienie pobrania e-booka
3. Bezpieczne linki do pobierania
4. Obsługa formatów: ePub, MOBI, PDF
5. Łatwy w konfiguracji przycisk kupowania, widżety i możliwość osadzenia sklepu internetowego

8. Zacznij promować swój e-book

Ostatnim etapem jest czas na podjęcie działań marketingowych, mających na celu poinformowanie potencjalnej grupy odbiorców o napisanym e-booku.
Zbuduj szum wśród odbiorców w social media (Facebook, Instagram, YouTube), informuj ich o swojej stronie, gdzie mogą zakupić e-book, twórz grupę subskrybentów i wykorzystaj tematyczne fora internetowe do zwiększenia sprzedaży.

Dobrym rozwiązaniem jest również napisanie 10-20 postów gościnnych dla stron i portali, które czyta Twoja potencjalna grupa odbiorców. Wykorzystaj do tego popularne słowa kluczowe dla tematyki Twojego e-booka. Na przykład, jeżeli napisałeś e-booka o przepisach kulinarnych dla diety KETO, to szukaj blogów z możliwością komentowania poświęconym diecie KETO, rozkładowi makroskładników w diecie, przepisom kulinarnym i budowaniu sylwetki.

Możesz udostępniać na swojej stronie treści ze stron innych blogerów, pod warunkiem, że oni udostępnią na własnej www informację o Twoim e-booku z linkiem zwrotnym.

Buduj zainteresowanie i przekładaj je na sprzedaż.

Podsumowanie czyli co powinieneś zrobić podejmując decyzję o napisaniu e-booka:

1. Poznaj swoich odbiorców – tworzenie wszelkiego rodzaju contentu może odnieść sukces tylko wtedy, gdy znasz swoich czytelników.

2. Zacznij budować autorytet – przedstaw się odbiorcom jako fachowiec w danej dziedzinie.

3. Zaprojektuj strukturę i okładkę e-booka.

4. Stwórz stronę docelową do jego sprzedaży

5. Zamij się promocją swojego e-booka

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu poprzez Nasz formularz kontaktowy. Zapraszamy również na Naszego Facebooka.

Tagi: Jak napisać i sprzedać e-booka?, sprzedaż e-booka, promocja ebooka. Jak napisać e-booka?. Jak napisać i sprzedać e-booka? Strony internetowe pod sprzedaż e-booków, strony www WordPress do sprzedaży e-booków. Jak napisać i sprzedać e-booka? Jak napisać i sprzedać e-booki i audiobooki? Jaką stronę www wybrać pod sprzedaż e-booka? Jak napisać i sprzedać e-booka?

Leave a Reply